Payment with Visa Payment with Mastercard Payment with Klarna Payment with Swish

FAQ

Svar på vanligt förekommande frågor


Frakt & leverans


Vad kostar frakten?

Frakten är viktbaserad och börjar på 49 kr inom Sverige om du väljer Postnord Brevlåda.

Du kan tydligt se vad just din frakt blir genom att lägga den eller de varor du är intresserad av och gå till kassan.

Fri frakt erhålls vid köp för 500 kr eller mer. Den fria frakten gäller endast Postnord Brevlåda.




Hur lång tid tar leveransen av mitt paket?

Räkna med ca en vecka. Beroende på hur mycket vi har att göra så tar det ett par dagar att packa din order. Vi skickar från vårt lager i Skåne  två gånger per vecka och bara på vardagar. I regel tar det sedan 1-7 vardagar för Postnord att leverera ditt paket eller brev till din brevlåda eller ditt postombud. Dock kan det ta längre tid än så och vi kan dessvärre inte styra över Postnords hantering av brev och paket. Vid hög orderingång, sjukdom eller liknande kan det ta längre tid innan din order skickas.


Vilka fraktalternativ har ni?

Vi har två fraktalternativ:

1. Postnord Brevlåda där du får din försändelse levererad till din brevlåda. I de fall försändelsen inte går ner i brevlådan så hänger brevbäraren det på dörren, alternativt lämnar det till ett ombud.

2. Postnord Ombud där din försändelse skickas rekommenderat och du kan hämta ut det hos ett ombud mot uppvisande av legitimation. Detta alternativ är viktbaserad, du får reda på frakten i kassan.


Jag har inte fått mitt paket, vad gör jag?

Om du inte fått ditt paket så ska du först och främst kontakta Postnord då det är de som levererar alla våra paket. I många fall kan en granne eller familjemedlem tagit emot ditt paket, hör dig för i din omgivning om någon tagit emot det innan du kontaktar Postnord.





I butiken


Det finns en produkt jag vill ha men den finns inte hos er, kan ni beställa hem den?

Självklart! Finns produkten att beställa hos någon av våra samarbetspartners så tar vi gärna hem den efter dina önskemål. Skicka en förfrågan till [email protected]



Kan ni skicka fler bilder till mig på en produkt?

Självklart gör vi det, mejla oss på [email protected] eller kontakta oss på Instagram så löser vi det :-)

Hur ofta får ni hem nya varor?

Vi får löpande in nya varor från hela världen, flera gånger per vecka, året runt. Är en vara slut så kan du bevaka den, ibland kan det ta ett tag innan den kommer in igen.

Har ni en butik man kan besöka?

Nej tyvärr inte. I nuläget bedriver vi endast handel via kristallknuten.se. Du är alltid välkommen att skicka ett mejl om det finns någon vara du vill se fler bilder på.

Är era stenar och kristaller äkta?

Självklart. Vi jobbar bara med seriösa grossister och gruvor. I de fall en sten eller kristall är syntetisk så skriver vi ut det i produktbeskrivningen.

Jag  vill samarbeta med er, går det bra?

Du är alltid välkommen att skicka ett mejl till oss på [email protected] Så tar vi det därifrån :-)


Betalning


Kan jag handla på faktura hos er?

Ja det går bra! Vi har avtal med Klarna hos vilka man kan handla på faktura.

Kan man handla med kort hos er?

Ja det går bra! Vi har avtal med Klarna vilka man kan betala med kort.

Kan man handla med Swish hos er?

Ja det går bra! I kassan väljer du Swish och följer sedan instruktionerna på skärmen.



Hem